Η θεραπεία του τυφλού της Ιεριχούς του Βαρτιμαίου.

           Η θεραπεία τυφλών είναι από τα συνηθισμένα θαύματα του Χριστού όπως και η θεραπεία δαιμονιζόμενων.

           Εξ άλλου η προφητεία του Ησαία την οποία και ο ίδιος ο Χριστός απέδωσε στο πρόσωπο του.

           Έλεγε ότι ο Μεσσίας θα κηρύξει στους αιχμαλώτους άφεση και στους τυφλούς ανάβλεψη.(Ης61.1)

           Εκείνη την ημέρα ……..θα ανοιχτούν τα μάτια τυφλών. (29.18) Τότε θα ανοιχτούν οφθαλμοί τυφλοί. (35.5).

           Προφητείες που φανερώνουν ότι η δωρεά της οράσεως σε τυφλούς θα είναι από τα κατ’ εξοχή μεσσιανικά σημεία.

           Ξέρουμε δε και από τον Ματθαίο, όταν απεσταλμένοι μαθητές του Προδρόμου τον ρώτησαν εάν είναι ο αναμενόμενος η άλλον προσδοκούμε.

           Ο Χριστός αντί άλλου απάντησε. ‘’ πείτε στον Ιωάννη ότι βλέπεται, τυφλοί βλέπουν το φως τους και χωλοί περπατούν’’.

           O Ιησούς είναι στην Ιεριχώ, είμαστε λίγο πριν συναντήσει τον Ζακχαίο, σε λίγο θα πήγαινε στα Ιεροσόλυμα όπου θα παραδοθεί και θα σταυρωθεί.

          Υπάρχει πολύς κόσμος, ο Βαρτιμαίος κάθεται στην άκρη του δρόμου ζητώντας ελεημοσύνη.

          Αφουγκράζεται από την κοσμοσυρροή και τον θόρυβο και ζητά να μάθει τι συμβαίνει.

          Τον απαντούν ότι ‘’ περνά ο Ναζωραίος ’’.

          Φαίνεται ότι ο τυφλός γνώριζε για τον Ιησού και τα θαύματα που έκανε αλλά το κυριότερο ότι πίστευε πως αυτός είναι ο αναμενόμενος

‘’υιός του Δαυίδ ‘’.

           Επομένως αυτός μπορούσε να τον θεραπεύσει γι αυτό φωνάζει δυνατά.  ‘’ φώναξε και έκραξε πολλώ μάλλον’’.

           Όταν κάποιος έχει πόνο, έχει ανάγκη, όταν δεν έχει καμιά ελπίδα και περνά από μπροστά του η μόνη ελπίδα τότε κραυγάζει, φωνάζει με όλη του την δύναμη.

           Το κακό είναι ότι δεν αναγνωρίζουμε την τύφλωσή μας για να φωνάξουμε.

          Τόσα πολλά πράγματα του υλικού κόσμου ξεπηδούν μπροστά μας που αποσπούν την προσοχή μας , μας επιβάλλονται.

            Δεν είναι ανάγκη να τα προσέξουμε εκείνα μπαίνουν και στέκονται μπροστά μας.

           Μας κάνουν να μην βλέπουμε τα αόρατα για τα οποία είμαστε τυφλοί.

           Ο Θεός μας προσκαλεί διακριτικά με πολύ σεβασμό διότι πρέπει να  ζητήσουμε εμείς την συνάντησή του.

           Το Άγιο Πνεύμα σαν περιστέρι είναι κοντά μας διστακτικό δεν πρέπει να το τρομάξουμε, να το διώξουμε με τις κακές πρακτικές μας.

            ‘’ Μη λυπάται το Πνεύμα το Άγιο ‘’.

            Ο τυφλός φωνάζει δυνατά ‘’ Ιησού υιέ Δαυίδ ελεήσουν με’’. Ζητά ελεημοσύνη από Αυτόν που δεν έχει που την κεφαλή κλίνε.

           Ο τίτλος ‘’ υιέ Δαυίδ ‘’ σημαίνει Μεσσία. Να θυμηθούμε ότι ο προφήτης Νάθαν είχε προείπει στον Δαυίδ.

           Θα γεννηθεί από τους απογόνους του κατά σάρκα ο Μεσσίας, του οποίου η βασιλεία θα είναι αιώνιος (Β΄Βασλ 7,12).

          Ακόμη στους ψαλμούς (131,11) λέγεται ότι αυτό το υποσχέθηκε στον Δαυίδ ο Θεός με όρκο.

          Ο Ησαίας προφητεύει επίσης ότι ο αναμενόμενος υιός του Δαυίδ θα αναστήσει την Βασιλεία του πατρός του.

          Να σημειωθεί ότι στον Ευαγγελισμό ο Γαβριήλ πρόσθεσε ‘’ και δώσει σ΄ αυτόν Κύριος ο Θεός τον θρόνο Δαυίδ του πατρός του…………….και της βασιλείας αυτού ουκ έστε τέλος.

          Οι Ιουδαίοι όμως παχυλώς περίμεναν τον ‘’ υιό Δαυίδ ‘’ με στρατιωτική δύναμη που θα τους απελευθέρωνε από τους Ρωμαίους.

          Ο κόσμος προσπαθεί να τον φιμώσει να τον ανακόψει.

          Αυτό συμβαίνει πάντα, όταν αποφασίσεις να προχωρήσεις προς τον Θεό, να τρέξεις με δίψα στην Εκκλησία του, με πόθο στην πίστη του.

          Τότε θα εμποδιστής η από ανθρώπους η από τον Διάβολο η από τον κακό εαυτό μας.

          Ο Ιησούς όμως σταματά και ζητά να έρθει μπροστά του. Όταν ο τυφλός πλησιάζει τον ρωτά ‘’ τι θέλεις να σε κάνω ‘’.

         Κάθε θαύμα του Κυρίου αφ΄ ενός θέλει να δείξει την κατάσταση που θα επικρατεί στη βασιλεία του.

         Όπου δεν θα υπάρχει πόνος λύπη αρρώστια, προβλήματα υγείας και ατέλειες στο ανθρώπινο σώμα.

         Αφ’ ετέρου να δείξει την αιωνιότητα που υπάρχει και που ο ίδιος δημιούργησε για να την απολαύσουμε ως κληρονομιά.

          Να δω το φως μου απαντά ο τυφλός.

          Δεν ζητά κάτι μικρό, χρήματα η τροφή η σκεπάσματα, όπως ζητούσε από τους ανθρώπους επαιτώντας.

          Ούτε τον είπε ζήτησε από τον Θεό, προσευχήσου για μένα, παρακάλεσε τον, αλλά είπε ‘’ελέησε με’’.

          Που ομολογεί και πιστεύει ότι μπροστά του είναι ο Θεός.

          Άραγε ζητά ο κόσμος, ζητά το φως του όχι βέβαια το υλικό αλλά το φως του αοράτου κόσμου.

  

           Των πραγματικοτήτων που υπάρχει πέραν του ορατού, άραγε δέχεται την μαρτυρία εκείνων που είδαν και βίωσαν την αιώνια πραγματικότητα;;

          Πως όμως θα ζητήσουμε τον αόρατο κόσμο εάν δεν τον πιστεύουμε ότι υπάρχει η δεν θέλουμε να υπάρχει για να αποφύγουμε τις υποχρεώσεις μας προς αυτό

           Μένουμε τυφλοί δηλαδή έξω από τον Βασιλεία του Θεού.

           Το φως ήλθε στον κόσμο και ο κόσμος τον απέρριψε. Λέει ο Άγιος Θεολόγος για τον Χριστό.

          Ο Χριστός βέβαια γνωρίζει τις επιθυμίες κάθε ανθρώπου, όμως θέλει να φανερώσει την πίστη του Βαρτιμαίου.

         Το θέμα δεν είναι να δείξει ο Κύριος την δύναμή του, το θέμα είναι τι γίνεται από την πλευρά των ανθρώπων.

         Για να περάσει η δύναμη που έχει ο Θεός στον άνθρωπο και να του δώσει αυτό που χρειάζεται απαιτείτε η πίστης.

         ‘’ Ανάβλεψε η πίστη σου σε έσωσε. ‘’

         Την ίδια στιγμή ο τυφλός είδε το φως. Η φωνή του Κυρίου αμέσως έγινε φως για τον τυφλό.

         Η φωνή του φωτός, ο λόγος του φωτοδότη υλοποιήθηκε. Είπε και γεννηθήκαν. Γεννηθήτω φως.

         Ο τυφλός μόλις αποκτά το φως του αμέσως ακολουθεί τον Ιησού δοξάζει τον Θεό όπως και όλος ο κόσμος των Ιουδαίων.

        Πρέπει να προσέξουμε αυτό το σημείο. Εμείς κατά κανόνα ζητάμε και μάλιστα πολλά πράγματα που είτε αναφέρονται στο σώμα μας αλλά και στην ψυχή μας.

        Επιστρατεύουμε αν θέλετε ακόμη και την πίστη σαν ένα εργαλείο.

        Για να γίνει όμως η πίστη ‘’ η πίστη σου σε έσωσε’’ πρέπει να δεχθούμε να  αναγνωρίσουμε, να πιστέψουμε στο Χριστό και την Εκκλησία του.

        Να τον ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ και όχι όπως κατά κανόνα γίνεται. 

       Παίρνει ο άνθρωπος ότι μπορεί από τον Θεό έστω με την προσευχή του και κάποια πίστη.

       Αλλά μετά φεύγει πάει να κάνει την ζωή του. Δεν ακολουθεί τον Χριστό.

       Σε όλη την τριετή παρουσία του ο Χριστός όχι μόνο δεν επέτρεπε να τον ακολουθούν οι ευεργετημένοι.

       Αλλά ακόμη τους απαγόρευε να διαφημίζουν τις θεραπείες του. Αυτό γιατί ήταν νωρίς, δεν ήταν ο χρόνος, δεν είχε έλθει η ώρα της θυσίας.

       Προς το τέλος της παρουσίας του αφήνει τους θεραπευμένους να τον ακολουθούν και να διαφημίζουν τα θαύματα του.

          ΌΛΑ ΑΥΤΑ είναι κλήσεις μαθητών.

         Ένα μήνα περίπου μετά την θεραπεία του Βαρτιμαίου και των άλλων τυφλών της Ιεριχούς ο Χριστός εμφανίζεται αναστημένος σε πεντακόσιους μαθητές.

          Που βρέθηκαν τόσοι ;;, την απάντηση την δίνει ο τελευταίος στίχος του Ευαγγελίου ‘’ ηκολούθει αυτόν ‘’.


Joomla SEF URLs by Artio

Τελευταίες αναρτήσεις